قوانین و مقررات

  1. شرایط و ضوابط استفاده از سایت 
  2. شرایط و ضوابط خدمات فروش کالا
  3. شرایط حمل و تحویل کالا
  4. شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

شرایط و ضوابط استفاده از سایت

 

 
استفاده از فروشگاه اینترنتی سراوان کالا به معنی توافق کامل شما با شرایط و ضوابط ذیل تلقی می گردد:
1– خرید کالا از فروشگاه اینترنتیسراوان کالا بر مبنای قوانین و آئین نامه های موجود در تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد.
2-خدمات و محتویات این سایت براى استفاده شخصى و غیر تجارى مشتریان عرضه شده است و مالكیت معنوی اطلاعات موجود در آن متعلق به این فروشگاه بوده و هر گونه سوء استفاده از این اطلاعات پیگرد قانونی دارد. استفاده غیرتجاری از محتویات سایت با ذكر منبع بلامانع است و اگر مایلید از اطلاعات موجود در سایت جهت مقاصد تجاری استفاده نمایید باید از طریق پست الکترونیکی info@saavankala.ir درخواست خود را ارسال نموده و اجازه نامه كتبی اخذ نمایید.
3-اطلاعات درج شده در خصوص مشخصات فنی كالاهای ارائه شده از منابع معتبر خارجی ترجمه، و یا از شركت های سازنده اخذ گردیده است، ممکن است اطلاعات موجود یا ارائه شده در فروشگاه اینترنتی سراوان کالا در مواردی غیر دقیق یا دارای خطاهای نگارشی باشد، فروشگاه اینترنتی سراوان کالا مسئولیتی در قبال اطلاعات ارائه شده برعهده نخواهد گرفت. این فروشگاه به طور مداوم نسبت به بررسی و بروز رسانی اطلاعات و محتویات آن اقدام خواهد نمود.
4-كاربران هنگام سفارش كالا ملزم می باشند اطلاعات صحیح كامل را در پایگاه درج کنند. بدیهی است کاستی یا نادرستی اطلاعات مانع تکمیل درست و به موقع سفارش خواهد شد.
5-فروشگاه اینترنتی سراوان کالا هیچ گونه مسئولیتی را در مورد کارکرد سایت که می تواند ناشى از عوامل خارج از حوزه مدیریت این سایت باشند (همانند نقص اینترنت، مسائل مخابراتى، تجهیزات سخت افزاری و غیره) نمی پذیرد.
6-تمام ابزاری که در فروشگاه اینترنتی سراوان کالا با هدف ارتباط با مشتریان به کار گرفته می شود، فقط برای همین منظور طراحی شده و كاربران متعهد هستند که از این ابزار صرفا برای ارسال و دریافت اطلاعاتی استفاده نمایند که مناسب و مرتبط با بحث سفارش كالا باشد.
7-سایر سایت ها و لینکهایی كه برای ارائه اطلاعات بیشتر و کاملتر به كاربر در فروشگاه لینك شده اند مستقل بوده، و فروشگاه اینترنتیسراوان کالا مسئولیتی در قبال محتویات آنها ندارد.
8-ارتباط فروشگاه اینترنتی سراوان کالا با کاربران از طریق saravankala.ir بر قرار می گردد و فقط با استفاده از اطلاعاتی که کاربران در سایت درج کرده اند (همانند نشانی، تلفن و …) صورت می پذیرد.
9-فروشگاه اینترنتی سراوان کالا به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.


شرایط و ضوابط خدمات فروش کالا

از نظر حقوقی، در معاملات فروشگاه اینترنتی سراوان کالا، سایت saravankala.ir به عنوان فروشنده و کاربر اینترنتی سفارش دهنده به عنوان خریدار تلقی می شوند.
1-فروش کالا بر مبنای نوع و مقداری صورت می گیرد که خریدار آن را در فروشگاه اینترنتی سراوان کالا درج نموده است.
2-فروشنده به هنگام تائید سفارش کالا، مشخصات و زمان ارسال کالا را تعیین کرده و به اطلاع خریدار می رساند.
3-ارزش کالا یا کالاهای سفارش داده شده طبق فهرست قیمت سایت محاسبه شده و شامل کلیه مالیات ها و عوارض فروش خواهد بود. تنها مبلغی که در بعضی از موارد، به ارزش کالا اضافه می شود، هزینه ارسال و بیمه کالا است.
4-مکان و زمان تحویل کالا توسط خریدار در فروشگاه اینترنتی سراوان کالا درج شده و این فروشگاه به عنوان فروشنده متعهد است با رعایت سیاستهای معین ارسال کالا، سفارش را در آن مکان و زمان تحویل دهد. عدم حضور سفارش دهنده در مکان و زمان تعیین شده، فروشنده سیاست های خاص مربوطه را اعمال خواهد نمود.
5-در صورتی که فروشنده به دلایلی که خارج از اراده او می باشد، توان تحویل کالا را در موعد مقرر نداشته باشد و طرفین درباره یک موعد جدید به توافق نرسند، هریك از طرفین حق دارند بدون هیچگونه هزینه ای سفارش را فسخ نماید.
6-خریدار با تحویل کالای ارسال شده و امضای برگه دریافت کالا رضایت خود را از نوع، تعداد و سلامت کالا ابراز می نماید.
7-خریدار موظف است در حالت پرداخت در محل، مبلغ قابل پرداخت را هنگام تحویل کالا بپردازد. در صورت عدم پرداخت وجه در موعد تعیین شده توسط خریدار، فروشنده حق دارد از تحویل کالا خودداری و سفارش را فسخ نماید.


شرایط حمل و تحویل کالا

 

ارسال کالا به مقصد استان سیستان و بلوچستان:

کلیه سفارشات ثبت در ساعات کاری، همان روز تحویل داده خواهند شد و تحویل سفارشات بعد از ساعات کاری به روز بعد موکول خواهد شد.
ارسال کالا در محدوده شهرستان سراوان توسط پیک انجام می گیرد و هزینه ارسال رایگان میباشد
ارسال کالا به شهرستان های استان س و ب نیز به صورت رایگان میباشد.
ارسال کالا به شهرستان:
ارسال کالا به شهرستان توسط پست پیشتاز، تیپاکس و شرکتهای حمل و نقل طرف قرارداد با فروشگاه اینترنتی سراوان کالا انجام می گیرد. هزینه ارسال برای بسته های بین ۰ تا ۳ کیلوگرم، مبلغ ۱۲ هزار تومان، برای بسته های بین ۳ تا ۵ کیلوگرم ۱۹ هزار تومان و برای بسته های بین ۵ تا ۱۰ کیلوگرم ۲۸ هزار تومان و برای بسته های بالای ۱۰ کیلوگرم، ۳۵ هزار تومان خواهد بود.

مدت زمان ارسال سفارش:
کلیه سفارشات استان سیستان و بلوچستان ( در صورت ثبت سفارش تا ساعت ۱۳ ) در همان روز یا نهایتا تا فردا تحویل می گردد. سفارشات شهرستان نیز حداکثر ۱ تا ۳ روز کاری پس از ثبت سفارش، ارسال می گردد.

آیا امکان تغییر آدرس وجود دارد؟

قبل از ارسال کالا از طرف تیم ارسال شما پیامکی حاوی زمان ارسال دریافت میکنید. در صورت تغییر آدرس در همان زمان می توانید عدد ۱ را به همان پیامک دریافت شده ارسال نمایید. همکاران ما در واحد ارسال با شما تماس خواهند گرفت.


شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش کالا

شرایط بازگرداندن کالا  در 7 روز

سراوان کالا رضایت و آسودگی خاطر مشتریان را دغدغه اصلی خود دانسته و همواره تلاش می کند بهترین کالاها و خدمات را در وبسایت خود عرضه نماید. لذا سراوان کالا پس از فروش نیز همراه و پاسخگوی مخاطبان خود می باشد. برای بهره مندی از خدمات پس از فروش سراوان کالا شامل 7 روز ضمانت بازگشت کالا، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

شرایط بازگشت کالا:
ایراد فنی(سخت افزاری) در دستگاه و یا لوازم جانبی خریداری شده:
در صورت وجود ایراد سخت افزاری در محصول خریداری شده حداکثر تا 7 روز غیر کاری پس از دریافت، آن را به کارشناسان سراوان کالا اطلاع دهید.
برای بازگرداندن کالا لازم است محصول در جعبه اصلی خود به سراوان کالا بازگردانده شود لذا جعبه و یا بسته بندی آن را سالم نگاه دارید. توجه داشته باشید هرگونه برچسب زدن یا نوشتن روی جعبه اصلی و یا مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد
ضمانت بازگشت کالا، شامل ایرادات فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه دستگاه) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، نمی‏‏باشد.

وجود مغایرت:
در صورتی که کالای ارسال شده با اطلاعات ثبت شده در وبسایت مغایرت دارد، حداکثر تا 24 ساعت (یک روز) پس از دریافت محصول، موضوع را از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری به سراوان کالا اطلاع دهید.
اگر مغایرت از روی اطلاعات جعبه و یا بسته بندی کالا قابل تشخیص است برای استفاده از ضمانت بازگشت، دستگاه نباید از حالت بسته بندی اورجینال (پلمپ) خارج شود.
عکس های از محصولات که در وبسایت درج شده اند، جهت ساده سازی و کمک به مشتری برای خرید راحت تر است و این امکان وجود دارد در برخی جزییات با کالای اصلی متفاوت باشد. معیار وجود مغایرت، مشخصات فنی درج شده در وبسایت سراوان کالا می باشد.

ایراد و یا آسیب دیدگی فیزیکی
آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی (مانند خط و خش، شکست شیشه و …) باید حداکثر تا 24 ساعت پس از دریافت محصول، از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری به سراوان کالا اطلاع داده شود.
جعبه اصلی دستگاه را سالم نگاه داشته و توجه شود که برای بازگرداندن کالا جعبه اصلی مورد نیاز خواهد بود. برچسب زدن یا نوشتن روی جعبه اصلی و یا مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

امکان تعویض در صورت انصراف از خرید
در صورتی که سفارش هنوز ارسال نشده، در کوتاه ترین زمان با واحد ارسال سراوان کالا تماس گرفته و انصراف خود را اطلاع دهید.
در صورتی که مشتری پس از دریافت کالا از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز غیر کاری می تواند موضوع را به سراوان کالا اطلاع دهد. در این حالت که باید با تایید کارشناسان سراوان کالا همراه باشد، دستگاه نباید از بسته بندی خارج و پلمپ آن باز شده باشد. همچنین در صورتی که دستگاه با هدیه فروخته شده، هدیه نیز باید همراه کالا بازگردانده شود.
به این موضوع دقت شود که با تغییر در بسته بندی اولیه (پلمپ)، امکان استفاده از ضمانت بازگشت از بین خواهد رفت.
همچنین توجه داشته باشید که در این حالت هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

آسیب دیدگی در اثر حمل و نقل:
آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر تا 24 ساعت پس از دریافت محصول، از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری به سراوان کالا اطلاع داده شود.
در ارسال های راه دور ، با توجه به بسته بندی استاندارد سراوان کالا و همچنین ارسال از طریق پست پیشتاز (و اعلام شماره مرسوله)، در صورت بروز هرگونه مشکل، مسئولیت آن به عهده شرکت حمل کننده (پست) می باشد و سراوان کالا تنها با تایید شرکت حمل کننده و برای ساده سازی پیگری مشتریان، اقدام به بازگشت وجه خواهد نمود.
دستگاه و یا محصولات آسیب دیده و لوازم درون آن باید به همان صورتی که مشتری تحویل گرفته به همراه صورت جلسه شرکت پست و فاکتور، برای سراوان کالا ارسال شود.
در صورتی که آسیب، هنگام تحویل قابل مشاهده است بهتر است مشتریان از دریافت آن خودداری نمایند تا سفارش برای بررسی و ارسال مجدد، به سراوان کالا عودت شود.

گوشی های دارای ضمانت شرکت های وارد کننده و خدمات دهنده:
دستگاه های مشمول گارانتی شرکت های وارد کننده و یا ارائه کننده خدمات گارانتی، تحت شرایط تعیین شده توسط شرکت ضمانت کننده از خدمات این شرکت ها برخوردار می باشند.
خدمات بازگشت کالای مربوط به این دستگاه ها صرفا برای آسیب دیدگی فیزیکی (شکستگی، خط و خش و آسیب های ظاهری) و مغایرت با اطلاعات وبسایت ارائه می گردد که باید حداکثر تا 24 ساعت پس از در دریافت کالا از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری، به سراوان کالا اطلاع داده شود. سایر خدمات لازم توسط شرکت گارانتی کننده ارائه می شود و دریافت این خدمات می بایست توسط مشتریان محترم صورت گیرد.
مشتریان محترم در مواجهه با شرکت های حمل و نقل همواره می بایست از قبول سفارشاتی که بسته بندی معیوب و آسیب دیده دارند خودداری نمایند. این مطلب در مورد سراوان کالا نیز صدق می کند، زیرا سراوان کالا پس از تحویل کالا به صورت سالم و مطابق با استاندارد های شرکت حمل مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی بسته بندی ندارد و تنها دستگاه هایی شامل ضمانت بازگشت کالا می شوند که در بسته بندی و جعبه سالم برای سراوان کالا ارسال شوند.
تست ضدآب، ضد ضربه بودن و سایر ویژگی های گوشی های موبایل در خصوص کالاهایی که دارای این ویژگی ها هستند تحت شرایط خاص و با توجه به استانداردهای تولید کننده امکان پذیر است؛ لذا سراوان کالا در قبال تست های انجام شده توسط کاربران، مسئولیتی نخواهد داشت.
ملاک زمان تحویل، تاریخ و ساعت درج شده در رسید مرسوله توسط شرکت حمل کننده است.

نحوه ارسال کالا
لطفا پس از هماهنگی با کارشناسان سراوان کالا اقدام به ارسال دستگاه نمایید.
دستگاه و تمامی لوازم همراه آن را در جعبه اصلی خود قرار داده و به همراه فاکتور فروش به صورت صحیح بسته بندی نمایید. اگر دستگاه را هدیه کرده اید و فاکتور همراه دستگاه ارسال نشده، شماره سفارش را از حساب کاربری خود در سراوان کالادریافت کرده و همراه دستگاه ارسال نمایید.
توجه نمایید که برای بازگرداندن کالا جعبه اصلی مورد نیاز خواهد بود. برچسب زدن یا نوشتن روی جعبه دستگاه و یا مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. اگر نیاز به شرح موضوع می باشد آن را در برگه ای جداگانه نوشته و درون پاکت فاکتور قرار دهید.
در صورتی که دستگاه را ازطریق پست پیشتاز دریافت کرده اید، رسید پستی و یا صورت جلسه پست را به همراه دستگاه ارسال نمایید.
لطفا پیش از ارسال دستگاه، رمز عبور و یا الگوی خود را از روی دستگاه حذف نمایید تا کارشناسان سراوان کالا قادر به تست دستگاه باشند.
همچنین اطلاعات شخصی خود را از روی دستگاه حذف نمایید؛ سراوان کالا تعهدی در قبال اطلاعات روی دستگاه نخواهد داشت.
در صورتی که ساکن تهران هستید می توانید برای ارسال کالا با سراوان کالا تماس گرفته و درخواست ارسال پیک نمایید و در صورتی که ساکن سایر شهر ها می باشید، دستگاه را از طریق پست پیشتاز برای سراوان کالا ارسال نمایید؛ زیرا پرداخت هزینه ارسال بر اساس نرخ پست پیشتاز قابل انجام خواهد بود. همچنین رسید پستی را نیز به همراه دستگاه و فاکتور برای سراوان کالا ارسال نمایید. پرداخت هزینه پست تنها با دریافت رسید پست پیشتاز انجام خواهد شد.

هزینه ارسال:
اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی با اطلاعات جداول وبسایت و یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان سراوان کالا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده سراوان کالا خواهد بود.
به یاد داشته باشید که رسید مهر شده شرکت پست نیز همراه دستگاه ارسال شود.
ارسال کالا هنگامی که مشتری از خرید خود منصرف شده و یا ایراد و مغایرت از سوی کارشناسان سراوان کالا در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان سراوان کالا، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

رسیدگی به کالاهای مرجوعی
ایراد ها و یا مغایرت های اعلام شده، توسط کارشناسان سراوان کالا مورد بررسی قرار می گیرد، و در صورت تایید، دستگاه تعویض شده و یا بنا به درخواست مشتری با دستگاه دیگری جایگزین می شود. توجه شود که معیار عمل و اقدام سراوان کالا، نظر کارشناسان این شرکت می باشد.
تعویض در صورتی انجام می شود که دستگاه مورد نظر در انبار سراوان کالا وجود داشته باشد. اگر حین رسیدگی به درخواست مشتری، موجودی دستگاه تمام شود، سراوان کالا با انتخاب مشتری دستگاه دیگری برای وی ارسال کرده و یا مبلغ پرداختی به مشتری بازگردانده می شود. البته در صورت انتخاب دستگاه دیگر مابه التفاوت آن به مشتری بازگردانده شده و یا پیش از ارسال، از مشتری دریافت می شود.
همچنین پایان موجودی کالا در انبار سراوان کالا و یا ارزان شدن دستگاه در مراحل رسیدگی به درخواست، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نکرده و سراوان کالا تنها می تواند مبلغ پرداخت شده توسط مشتری را به وی بازگرداند.
روند رسیدگی به کالاهای مرجوعی پس از دریافت دستگاه که شامل تست و اعلام نظر کارشناسان سراوان کالا می باشد ممکن است حتی تا 72 ساعت به طول بیانجامد. روند تست و اعلام نظر کارشناسان بنا به این موضوع زمانبر است که در برخی موارد نیاز به هماهنگی با شرکت وارد کننده کالا می باشد و همچنین تست دستگاه های الکترونیکی بعضا باید در طول زمان صورت گیرد تا از نبود مشکل اطمینان حاصل شود. البته سراوان کالا تمام سعی خود را انجام خواهد داد تا در اسرع وقت رسیدگی به درخواست مشتری انجام شود.
پس از اعلام نظر کارشناسان، بازگرداندن مبلغ سفارش و یا تعویض کالا ظرف 24 ساعت انجام خواهد شد.